• Info
  • Verkkokaupan sopimusehdot

Verkkokaupan sopimusehdot

Päivitetty 6.2.2024

Luottamuksesi on meille tärkeää. Huolehdimme siitä, että voit luottavaisin mielin tehdä ostoksia verkkokaupassamme. Haluamme varmistaa, että voit tehdä ostoksia helpoilla ja selkeillä ehdoilla. Sopimusehtoihimme voi tutustua alla. Tilaukseen sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia ehtoja, joihin asiakkaan tulee tutustua aina ennen tilausta. Ehtoihin voi tulla muutoksia ja sen vuoksi on tärkeä tutustua ehtoihin aina ennen tilaamista.

Teet ostoksia verkkokaupassamme turvallisesti kortilla, verkkopankkimaksulla ja laskulla.
Sinulla on aina 30 päivän palautusoikeus. (Tämä palautusoikeus ei koske lahjakortteja, metritavaroita, tilaustuotteita, suuria huonekaluja, jotka on merkitty "4-7 työpäivää" toimitusajalla tai käytettyjä tuotteita)
Palauta helposti myymälöihimme.

14 päivän palautusoikeus suurille huonekaluille (koskee suuria huonekaluja, jotka on merkitty toimitusajalla "4-7 työpäivää"). Palutus vain keskusvarastolle.

Henkilötietosi ovat meillä turvassa. Emme koskaan jaa niitä kolmansien osapuolten kanssa.

Alla olevista sopimusehdoista löydät yleiset sopimusehtomme ja sen lisäksi suuria huonekaluja koskevat erikoisehdot, jotka olemme kirjanneet omaksi kokonaisuudekseen sivun loppuun (kohta 15.) siltä osin, kun ne eroavat yleisistä sopimusehdoistamme.

 

1. Yleistä

Tämän verkkosivuston sisältö on tekijänoikeudellisesti suojattu, ja se kuuluu Hemtex Ab:lle. Sivuilla voi olla linkkejä muille sivustoille, joiden turvallisuudesta ja valvonnasta tai joiden sisällöistä emme vastaa. Hemtexin verkkokaupassa tehdyistä ryöstöyrityksistä tai huijauksista ilmoitetaan aina poliisille. Hemtex pidättää oikeuden purkaa kaupan, jos on aihetta epäillä huijausta. Kun asiakas luovuttaa Hemtexille sähköpostiosoitteensa tai puhelinnumeronsa, hän suostuu vastaanottamaan sähköpostitse esimerkiksi unohtamansa salasanan ja tekstiviestitse tiedon saapuneesta tilauksestaan.

2. Tuotteen esittely ja hinnat

Huolehdimme siitä, että tuotteet näkyvät sivuillamme selkeästi ja oikein. Emme voi kuitenkaan taata, että värit vastaavat täysin todellisuutta, sillä värientoisto riippuu viime kädessä asiakkaan tietokoneen ja näytön asetuksista. Yleensä kaikkia kotisivuilla esillä olevia tuotteita saa Hemtexin verkkokaupasta, mutta poikkeuksia voi esiintyä. Mikäli jokin tuote on loppu verkkokaupasta, siitä on ilmoitettu ko. tuotteen yhteydessä. Hemtex pidättää oikeuden kotisivuilla esiintyviin mahdollisiin varasto- ja tuotetietovirheisiin.

3. Tuotearvostelut

Ostaessasi tuotteen meiltä tulemme lähettämään sinulle sähköpostiviestin saatuasi tuotteen, jossa pyydämme sinua lähettämään meille tuotearvostelun. Toimimme näin saadaksemme verkkosivuillemme julkaistavia asiakkaidemme tuotearvosteluja. Mikäli päätät jättää meille tuotearvostelun, on se samalla suostumus sen julkaisulle.

4. Hinnat

Tuotteiden hinnat näkyvät euroina. Hemtex pidättää oikeuden kotisivuilla esiintyviin mahdollisiin hintavirheisiin. Verkkokaupassa olevat tarjoushinnat ja valikoima voivat erota myymälöissä voimassa olevista hinnoista ja valikoimasta. Alennetut tuotehinnat ovat voimassa niin pitkää kuin tavaraa riittää, mikäli muuta voimassaoloaikaa ei olla ilmoitettu.

5. Maksutavat

Hemtexin verkkokaupassa voit ostaa tuotteita Klarna Checkoutilla, johon kuuluvat seuraavat maksutavat: 

Lasku 14pv
Joustava erämaksu
Osta nyt, maksa myöhemmin
Korttimaksu (Visa, MasterCard, American Express)
Verkkopankkimaksu

Lasku
Mikäli valitsen laskuvaihtoehdon, lähetetään tuotteet sinulle aina väestörekisteriosoitteeseesi. HUOM! Klarna-lasku lähetetään vain sähköpostiisi, siihen sähköpostiin, jonka olet antanut tilausta tehdessäsi. Lue lisää Klarnan laskuehdoista tästä. Klarna-laskun ehdot

Osamaksu
Mikäli haluat maksaa tilauksesi erissä, tarjoamme sinulle vaihtoehdoksi Klarna-tilin. Lue lisää Klarna-tilistä tästä. Lue lisää Klarna-tilistä tästä.

Lue Klarnan Checkoutin ehdot tästä.
Tutustu Klarnan tietosuojaselosteeseen tästä.

6. Toimitustavat ja paketin nouto

Postnord toimittaa kaikki tilaukset, paitsi suuret huonekalut, keskusvarastoltamme. Toimitusaika on normaaliolosuhteissa 6-9 arkipäivää noutopisteelle tai asiakkaan kotiin (päiväsaikaan) olettaen, että tuotteet löytyvät keskusvarastoltamme. Toimitusaika myymälöihimme on 6-9 arkipäivää keskustavarastoltamme Ruotsista. Voit myös erikseen valita Klikkaa & Nouda -palvelun, jolloin pakettisi pakataan myymälästä löytyvillä tuotteilla. Mikäli tilaustasi ei voida pakata myymälästä täydellisenä, saat siitä tekstiviestitse ilmoituksen. Klikkaa & Nouda -tilaukset on noudettavissa myymälästämme 3 tunnin sisään.

Mikäli tilauksen toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa, on asiakkaalla oikeus peruuttaa tilauksensa. Jos toimitus on myöhässä, on asiakkaan suositeltavaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hemtex.fi.

Emme vastaa myöhästyneiden toimitusten aiheuttamista haitoista. Toimitamme tilauksia vain Suomeen, valitettavasti emme tällä hetkellä pysty toimittamaan Ahvenanmaalle. Mikäli asiakas onnistuu teknisen häiriön vuoksi tilaamaan tuotteet Ahvenanmaalle, emme voi hyvittää tai vastaanottaa palautuksia tilauksesta.

Mikäli osa tilaamistasi tuotteista ei pakkaushetkellä ole toimitettavissa, toimitamme vain osan tilauksesi tuotteista ja teemme puuttuvien tuotteiden osalta sinulle hyvityksen. Mikäli olet ollut oikeutettu ilmaiseen toimitukseen (yli 100 €:n tilaukset ja Club Hemtexin -jäsenen yli 59,95 tilaukset) ja osa tuotteista joudutaan sinulle hyvittämään tuotepuutosten vuoksi, emme luonnollisestikaan veloita sinulta toimitusmaksua. Saat erikseen tiedon, mikäli tilauksesi on pakattu useampaan lähetykseen.

Asiakkaan tulee noudon yhteydessä esittää voimassa oleva henkilötodistus (passi, henkilökortti tai ajokortti). Huomioithan, että myymälästä valtakirjalla noutavan tulee esittää valtakirja, josta ilmenee tilausnumero, valtuutetun nimi ja henkilötunnus täydellisenä, asiakkaan nimi ja henkilötunnus täydellisenä sekä päiväys ja valtakirjan antajan allekirjoitus. Lisäksi valtakirjalla noutavan on todistettava oma henkilöllisyytensä henkilötodistuksella.

7. Toimituskulut

Tarjoamme sinulle ilmaisen toimituksen*, mikäli valitset tilauksesi noutopaikaksi myymälämme tai tilauksesi summa ylittää 100 € (Club Hemtexin -jäsenille ostoraja on 59,95). Postnordin toimituskulu postipaketeille on 5,95 € (sis. alv.) ja kotiinkuljetukselle 14,95 € (sis. alv.) ja isompien tuotteiden, kuten joidenkin huonekalujen esimerkiksi ulkokalusteet, kotiinkuljetukselle 69,95 (sis. alv.). Suurien huonekalujen, joiden toimitusaika on 4-7 työpäivää, toimitusmaksu lasketaan verkkokaupan kassalla tuotteen koon ja toimituspaikkakunnan mukaan. Suuret huonekalut toimitetaan aina kotiinkuljetuksella ColliCaren/Hakosen toimesta, jonka hinta on alk. 9,95.

*Ei koske huonekaluja. Keskikokoisten huonekalujen toimitus myymälään maksaa 9,90 €. Tätä maksua ei palauteta, mikäli asiakas palauttaa tuotteet.

 

8. Pakettien säilytys ja noutamattomat paketit

Säilytämme pakettiasi valitsemassasi noutopisteessä 7 päivän ajan. Sinulla on mahdollisuus pidentää säilytysaikaa 7 päivällä Postnordin applikaatiossa. Tällöin paketin säilytysaika on 14 vuorokautta. Kotiin kuljetetut paketit yritetään toimittaa asiakkaalle kahdesti ennen kuin ne palautuvat lähettäjälle. Huomioithan, että veloitamme 15 euroa (sis. alv.) posti- ja käsittelykuluja noutamattomista postipaketeista, jotka palautuvat meille Postnordin noutopisteestä. Kotiinkuljetustoimituksissa, jossa lähetystä ei ole voitu toimittaa, veloitetaan asiakkaalta palautuksen todelliset palautuskulut. Maksu veloitetaan samalla tavalla, jolla tilaus tehtiin. Mikäli kadut ostostasi sen jälkeen, kun se on sinulle lähetetty, nouda pakettisi normaalisti ja tee sen jälkeen palautus. Muutoin pakettisi palautuu meille noutamattomana ja perimme noutamattoman paketin palautuskulun automaattisesti.

Myymälään toimitetut tilaukset säilyvät 14 vuorokautta ja erikoisisot paketit kuten huonekalut 7 vuorokautta, jonka jälkeen ne peruutetaan ja puretaan. Myymälään toimitetuista noutamattomista paketeista emme peri noutamattoman paketin kulua. Huonekalujen myymälätoimituksissa emme kuitenkaan palautua huonekalun myymälätoimituskulua 9,90 € (ks. kohta 7).

9. Toimitusvahingot

Vastaamme toimituksen aikana tapahtuneista tuotevahingoista tai paketin katoamisesta. Mikäli päätät palauttaa paketin meille, vastaat itse palautuksesta.

10. Vaihto- ja palautusoikeus

Tilaamillasi tuotteilla (ei mittatilaustuotteilla) on täysi palautusoikeus 30 päivän, suuret huonekalut 14 vrk, ajan tuotteiden vastaanottamispäivästä lähtien. Mittatilaustuotteilla ei ole palautusoikeutta lainkaan, sillä ne valmistetaan juuri asiakkaan mittojen mukaan. Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, onnistuu se myymälässämme tai palauttamalla tuotteen Postnord postipakettina (palautuskulu 6,95) ja tekemällä uuden tilauksen. Sinulla on oikeus avata myyntipakkaus (ei koske hygieniatuotteita*) ja katsoa tuotteita, mutta tuotteet tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan käyttämättöminä, vahingoittumattomina ja puhtaina. 

Jos kaikki tilatut tuotteet palautetaan vahingoittumattomina, palautetaan tilauksen summa kokonaisuudessaan sisältäen tilauksen postikulut, postipaketeista perimme palautuskulun 6,95, joka vähennetään sinulle palautettavasta summasta. Verkkokaupasta ostetut tuotteet voi palauttaa myös Hemtex-myymälään. Huom! Keskikokoiset huonekalut ja suuret matot, jotka on voitu tilata myymälään tai Postnord-kotiinkuljetuksella, on mahdollista palauttaa VAIN myymäläämme. Suuret huonekalut, joilla on 4-7 vuorokauden toimitusaika merkintä (esim sohvat ja sängyt), on mahdollista palauttaa vain keskusvarastolle, asiakas vastaa palautuskuluista itse. Palautuksen hoitaa ColliCare/Hakonen.

Vaihto- ja palautusaika alkaa siitä päivästä, jolloin olet vastaanottanut tilaamasi tuotteen.

Palautus postitse
Jos haluat palauttaa postitse tilaamiasi tuotteita pakettina, ole yhteydessä asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@hemtex.fi. Asiakaspalvelu toimittaa sinulle palautuskupongin ja osoitetarran. Palautathan tuotteet niiden alkuperäispakkauksessa. Hyvitys tehdään Klarnan toimesta 14 päivän sisällä samalla maksutavalla, jolla olet tuotteen alun perin maksanutkin. Postnord postipaketin palautuskulu on 6,95, joka vähennetään sinulle palautettavasta hyvityksestä. Lue suurien huonekalujen palautusehdot tämän sivun lopusta.

Palautus myymäläämme
Mikäli palautat tuotteen tai vaihdat sen toiseen tuotteeseen myymälässämme, tulee tilauksesi tilausnumero näyttää myymälässä. Otathan mukaan myös alkuperäispakkauksen. Hyvitys tehdään Klarnan toimesta 14 päivän sisällä samalla maksutavalla, jolla olet tuotteen alun perin maksanutkin.

*Huomioithan, että hygieniasyistä tulee palautettavien vuodevaatteiden, peittojen ja tyynyjen olla avaamattomissa pakkauksissa.

Katso usein kysytyt kysymykset tästä.

11. Reklamaatiot

Jos jostain syystä saat virheellisen tai väärän tuotteen, vastaa Hemtex virheellisestä tuotteesta joko toimittamalla sinulle maksutta uuden tuotteen tai maksamalla sinulle tuotteen ostohinnan takaisin. Mikäli ostohinta palautetaan sinulle, käytetään samaa maksutapaa, mitä olet käyttänyt ostotapahtuman yhteydessä. Jos huomaat tuotteen olevan rikki tai viallinen, tulee sinun olla mahdollisimman pian yhteydessä Hemtexin asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@hemtex.fi. Mikäli haluat purkaa kaupan, palautetaan maksu sinulle 30 päivän kuluessa siitä, kun Hemtex on vastaanottanut virheellisen tuotteen. 

Jos virheellinen tuote palautetaan Hemtex-myymälään tai vaihdetaan siellä toiseen tuotteeseen, tulee alkuperäinen lähetyslista/nettikaupan kuitti näyttää myyjälle.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

12. Henkilötietojen käsittely

Hemtex käyttää antamiasi henkilötietoja Suomen kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Lue lisää tavastamme käsitellä henkilötietojasi tästä. Mikäli toivot tietosuojalain mahdollistamaa henkilötietojesi käsittelyn rajoitusta, emme välttämättä pysty täyttämään velvoitteitamme sinua kohtaan sinä aikana, kun käyttöä on rajoitettu.

13. Turvallisuus

Kaikki maksutapahtuvat verkkokaupassa tapahtuvat Klarnan toimesta, jolla on PCI-DSS turvallisuussertifikaatti. Sinulla on aina oikeus saada tietoja sinusta tallennetuista henkilötiedoista sekä oikeus pyytää tietojen poistoa tai korjausta, jos ne ovat virheellisiä tai eivät ole enää ajankohtaisia. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hemtex.fi

14. Ylivoimainen este

Ylivoimaiseksi esteeksi luokitellaan yrityksen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella oleva este, kuten esimerkiksi työtaistelut, henkilökunnan sairastuminen, viranomaisten päätökset, häiriöt kuljetuksissa sekä tuonti- ja vientikiellot. Tällaisen sattuessa kohdalle ei Hemtex vastaa sen aiheuttamista viivästyksistä ja mahdollisista vahingoista. Jos ylivoimainen este jatkuu pidempään kuin kaksi kuukautta, on sekä asiakkaalla että Hemtexillä oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

15. Suurien huonekalujen erikoisehdot

Nämä erikoisehdot koskevat suuria huonekaluja, joilla on toimitusmerkintä 4-7 työpäivää, ja jotka toimitetaan ainoastaan kotiinkuljetuksella ColliCare/Hakosen toimesta.

Suurten huonekalujen toimitusaika on yleensä 4-7 työpäivää

Baltiassa valmistetuille suurille huonekaluille tarjoamme ColliCaren kotiinkuljetuksen, jonka Suomessa toteuttaa kuljetuspalvelu Hakonen.

Huonekalujen kotiinkuljetuksen hinta on alk. 9,95. Hinta vaihtelee huonekalun koon ja toimituspaikkakunnan mukaan. Näet hinnan verkkokaupan kassalla, kun olet antanut toimitusosoitteen.

ColliCare tarjoaa myös kotiinkuljetuksen sisäänkannolla lisämaksusta, jonka voit valita verkkokaupan kassalla.

Näet helposti sinulle sopivan kotiinkuljetuksen toimitushinnan, kun lisäät huonekalut ostoskoriin ja annat postinumerosi kassalla. Saat apua tilauksen tekemiseen myös myymälästä tai asiakaspalvelustamme.

Tilauksen vastaanottaminen

Suurien huonekalujen tarkemmat toimitustiedot lähetetään asiakkaalle sähköpostitse. ColliCare on aina yhteydessä asiakkaaseen ennen tuotteen toimitusta. Asiakkaan tulee tarkastaa vastaanottamansa tilauksen kunto heti vastaanoton yhteydessä ja reklamoida mahdollisista toimitusvahingoista kuljettajalle välittömästi.

Klikkaa & nouda / toimitus myymälään

Valitettavasti huonekaluja ei voi varata Klikkaa & nouda -toiminnolla tai tilata verkosta myymälätoimituksella. Huonekaluja ei myöskään voi toimittaa Postnordin toimituspisteeseen.

Palautusoikeus

Toivomme, että olet tyytyväinen uuteen huonekaluusi, mutta jos kadut ostostasi, tarjoamme 14 päivän palautusmahdollisuuden. Palauttaaksesi tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse: asiakaspalvelu@hemtex.fi. Baltiassa valmistettuja suurempia huonekaluja ei voi palauttaa myymälään. Jotta palautusoikeus olisi voimassa, tulee tuote palauttaa sen alkuperäispakkauksessa. Palautuslähetyksen maksaa asiakas.

Palautusoikeus antaa sinulle yksityishenkilönä oikeuden tarkastaa tuote ilman lisäkustannuksia ennen sen palauttamista peruutusajan kuluessa. Jos tuote on vain testattu tai tarkastettu samalla tavalla kuin tavallisessa myymälässä, sinulla on oikeus saada täysi palautus ostohinnasta ja toimituskuluista. Jos tuotetta on käytetty (peruutusajan kuluessa) ja sen arvo on sen vuoksi alentunut, Hemtex AB vähentää ostohinnasta tuotteen objektiivisesti alentunutta arvoa vastaavan määrän ennen kuin se palauttaa loput ostohinnasta ja toimituskulut. Sinulla on 14 päivän palautusaika siitä päivästä alkaen, kun olet vastaanottanut tuotteen. Jos et halua pitää tuotetta, sinun on palautettava se mahdollisimman pian sen vastaanottamisen jälkeen.

Vaihda/palauta huonekalut ja suuremmat tuotteet lähettämällä ne takaisin verkkokauppaan:

Hemtex.fi-sivustolta ostettujen huonekalujen ja isompien tavaroiden palautukseen sovelletaan erityissääntöjä. Jos et ole varma, miten esineesi luokitellaan, ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hemtex.fi. Kun käytät peruutusoikeutta suurten huonekalujen palauttamiseen, sinun on otettava yhteyttä Hemtexin asiakaspalveluun. Asiakas maksaa palautuslähetykset, ja huonekalut on palautettava niiden alkuperäispakkauksessa. Ota yhteyttä asiakaspalveluun osoitteessa asiakaspalvelu@hemtex.fi sopiaksesi palautuksesta.

Jos alkuperäinen pakkaus on rikkoutunut, olet vastuussa siitä, että tavarat on pakattu hyvin kuljetusta varten. Rahdinkuljettaja voi kieltäytyä ottamasta vastaan tavaroita, joiden pakkaus on selvästi puutteellinen. Kaikki palautetut tavarat tarkastetaan niiden vastaanottamisen jälkeen, jotta voidaan määrittää mahdollinen vähennys palautuksen määrästä.

Jos tavara palautetaan vahingoittuneena, siitä puuttuu alkuperäispakkaus tai jos tavara ei näytä uudelta, palautussummasta tehdään vähennys seuraavin hinnoin:

Pakkauksen vaurioituminen tai alkuperäispakkauksen puuttuminen johtaa vähintään 25 prosentin vähennykseen palautussummasta. Tuotteen vaurioituminen tai jos tuote näyttää käytetyltä, palautusmaksusta vähennetään vähintään 50 %.

Tavarat, jotka on toimitettu litteinä (esim. pöytälevy), ja tavarat, jotka on koottu, antavat vähintään 50 % alennuksen palautushinnasta. Tavara on palautettava koottuna. Älä pura koottua tuotetta.

Rahojen palautus

Rahanpalautukset tehdään samalla maksutavalla, jota käytit ostoksesi yhteydessä. Kaikki Hemtex.fi-sivustolta ostettujen tuotteiden palautukset tehdään Klarnan kautta. Et saa rahaa takaisin, jos palautus tehdään myymälässä. Saat palautusvahvistuksen Klarnalta 30 minuutin kuluessa palautuksen suorittamisesta. Huomaa, että tapahtuman käsittely voi kestää jopa 14 päivää.

Reklamaatiot

Ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@hemtex.fi, jos haluat tehdä reklamaation huonekalusta. Tarvitsemme kuvan ja kuvauksen reklamaation syystä. Myymälämme eivät valitettavasti pysty auttamaan sinua huonekalujen reklamaatioissa.

 

Yhteystiedot

Hemtex Oy
Y-tunnus: 1650251-5
Osoite: Metsänneidonkuja 12, 02130 Espoo
Asiakaspalvelu
Sähköposti: asiakaspalvelu@hemtex.fi