Usein kysytyt kysymykset

Onko sinulla kysymyksiä liittyen ostosten tekemiseen verkkokaupastamme? Voit olla meihin yhteydessä sähköpostitse asiakaspalvelu@hemtex.fi . Vastaamme viesteihin arkisin niin pian kuin mahdollista.

Verkkokaupasta tilaaminen

(päivitetty 20.02.2024)

Onko tuotetta varastossa?
Mikäli tuote näkyy verkkokaupassa ja on laitettavissa ostoskoriin, on sitä myös varastollamme. Mikäli jokin väri tuotteesta on loppu, näkyy se tuotesivulla.

Voinko tarkistaa jostain tuotteen myymäläsaatavuuden?
Kyllä, näet sen tuotteen sivulta kohdasta ”saatavana myymälästä”. Mikäli tuote on ”vähän varastossa” -statuksella suosittelemme aina myös tarkistamaan myymälästä tuotteen saatavuuden puhelimitse. Myymälän yhteystiedot löydät tästä.

Voinko tehdä Tax Free -ostoksia verkkokaupassa?
Valitettavasti se ei ole mahdollista.

Onko tilaukseni lähetetty?
Lähetämme sinulle sähköpostin, kun tilauksesi on pakattu ja on valmiina lähetettäväksi. Toimitusaika riippuu valitsemastasi toimitustavasta. Jos olet valinnut myymälänoudon, voit saada pakettisi jopa yhdessä vuorokaudessa, mikäli kaikki tilauksesi tuotteet löytyvät myymälästä. Katso tarkemmat toimitusajat tästä (kohta 10.).

Maksaminen

Mitkä maksutavat käyvät verkkokaupassa?
Voit valita seuraavista maksutavoista:
- luottokorttimaksu Visa ja Mastercard
- lasku (Klarna)
- osamaksu (Klarna-tili)
- verkkopankkimaksu: Nordea, Danske Bank, OP-Pohjola, Aktia, Säästöpankki ja POP-pankki

Voinko maksaa lahjakortilla nettikaupassa?
Valitettavasti lahjakortilla maksaminen ei toistaiseksi ole mahdollista verkkokaupassamme.

Olen palauttanut osan tilauksestani, kuinka tiedän, paljonko minun tulee maksaa laskustani?
Jos olet valinnut maksutavaksi Klarna-laskun, tulet saamaan uuden laskun, kun palautuksesi on rekisteröitynyt järjestelmään.

Haluaisin pidentää Klarna-laskuni maksuaikaa, kuinka toimin?
Voit pidentää laskusi maksuaikaa kirjautumalla sisään ”Minun Klarna”-palveluun. Pääset palveluun tästä.

Maksutapahtuma epäonnistui, mitä voin tehdä?
Kokeile maksaa tilaus uudestaan ja vaihtaa maksutapaa. Muutoin ole yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hemtex.fi

Unohdin antaa kampanjakoodin tilaukseni yhteydessä. Voiko alennuksen saada jälkikäteen?
Kyllä. Lähetä tilausnumerosi ja kampanjakoodisi meille sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@hemtex.fi, niin hyvitämme alennuksen ostostesi loppusummasta.

Toimitus

Miten toimitus tapahtuu ja mitä se maksaa?
Toimitamme tavarat Postnord Logisticsin välityksellä lähimpään jakelupisteeseesi tai Postnord Mypack Home -palvelulla päiväsaikaan suoraan kotiisi. Jakelupisteen voit tarkistaa täältä. Voit valita toimitustavaksi myös myymälänoudon lähimmästä Hemtex-myymälästäsi. Postitoimituksen hinta on 5,90 € ja yli 100 €:n tilauksiin se on maksuton (Club Hemtexin -jäsenille raja on 59,95 €), kotiinkuljetu maksaa 14,95 €. Toimitus myymälään on aina ilmainen. Suuret huonekalut, joiden toimitusaika on 4-7 työpäivää, toimitetaan kotiinkuljetuksella Collicaren toimesta. Toimituskulu lasketaan verkkokaupan kassalla tuotteen koon ja toimitusosoitteen mukaan.

Voinko tilata tuotteita ulkomaille?
Toimitamme tuotteita vain Suomeen (toistaiseksi emme kuitenkaan Ahvenanmaalle). Hemtex Ab:lla on Ruotsissa oma verkkokauppa www.hemtex.se ja Virossa oma verkkokauppa www.hemtex.ee.

Voinko tilata paketille toisen toimitusosoitteen kuin sen, jossa asun?
Kyllä, jos maksat kortilla tai verkkopankilla. Laskulla maksamisessa se ei ole mahdollista.

Voiko maksaja ja saaja olla eri henkilö?
Voit maksaa toiselle henkilölle lähetettävän tilauksen, jos valitset korttimaksun tai verkkopankin. Täytä siinä tapauksessa Yhteystietosi-kohtaan vastaanottajan tiedot. Mikäli löydät omat tietosi esitäytettynä, tulee sinun vaihtaa ne vastaanottajan tietoihin.

Tarvitsen tilauksen tiettyyn päivään mennessä, onko se mahdollista?
Nopein tapa tilauksen saamiselle on valita myymälänouto, jolloin myymälämme pakkaa tilauksesi, mikäli tilauksesi kaikki tuotteet löytyvät myymälästä. Katso tarkemmat toimitusajat tästä (kohta 10.).

Miten toimitus tapahtuu?
Toimitamme tavarat Postnord Logisticsin välityksellä lähimpään jakelupisteeseesi tai kotiinkuljetuksella kotiisi päiväsaikaan (kaksi toimitusyritystä). Jakelupisteen voit tarkistaa täältä. Voit valita toimitustavaksi myös myymälänoudon lähimmästä Hemtex-myymälästäsi. Suuret huonekalut, joiden toimitusaika on 4-7 työpäivää, toimitetaan kotiinkuljetuksella Collicaren toimesta.

Pakettini on myöhässä, miten toimin?
Postnordin MyPack -palvelulla voit seurata pakettisi kulkua. Löydät seurantalinkin saamastasi sähköpostistasi, jonka olemme lähettäneet sinulle, kun tilauksesi on lähtenyt. Mikäli olet valinuut myymälänoudon voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hemtex.fi

Mitä paketilleni käy, jos en nouda sitä noutopisteeltä?
Pakettiasi säilytetään Post Nordin noutopisteellä 7 päivän ajan. Voit pidentää säilytysaikaa 7 päivällä Postnord-apissa, jolloin sen säilytysaika on yhteensä 14 päivää. Mikäli et ole noutanut pakettiasi tuona aikana veloitamme 20 € (sis. alv.) noutamattomasta paketista aiheutuneista palautus- ja käsittelykuluista. Kotiinkuljetuksella tilattu paketti toimitetaan päiväsaikaan kotiisi, toimitusta yritetään kahdesti ennen kuin se palautuu lähettäjälle.

Mitä tapahtuu, jos en nouda pakettiani noutopisteeltä?

Pakettisi säilyy valitsemassasi noutopisteessä 7 vuorokautta. Voit pidentää säilytystä 7 vuorokaudella Postnordin applikaatiossa, jolloin kokonaissäilytysaika on 14 vuorokautta. Huomioithan, että veloitamme 15 euroa (sis. alv.) posti- ja käsittelykuluja noutamattomista postipaketeista, jotka palautuvat meille Postnordin noutopisteestä.


Vaihto-oikeus

Kuinka vaihdan tuotteen?
Voit vaihtaa tuotteen kaikissa myymälöissämme, othathan mukaan alkuperäispakkauksen. Esitä vaihdon yhteydessä kuitti tai tilausvahvistus niin vaihdamme tuotteen sinulle.

Verkkokauppatilauksissa voit myös lähettää tuotteen meille takaisin (postipaketin palautus kulu 6,95 €), jolloin palautamme rahat ja voit tehdä sitten uuden tilauksen. Voit myös myymälässä vaihtaa verkkokaupasta ostamasi tuotteen, mutta tuolloin raha tuotteesta palautuu sinulle alkuperäisen maksutavan mukaisesti ja myymälästä tilalle vaihdettu tuote on maksettava normaalisti vaihdon yhteydessä kassalla.

Näin voit palauttaa tilauksesi postitse:
Ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@hemtex.fi kirjoittaen viestiisi tilausnumerosi ja etu- ja sukunimesi. Lähetämme sinulle palautusdokumentit, joilla palautus onnistuu.

Suuret Collicaren toimittamat huonekalut tulee palauttaa olemalla ensiksi yhteydessä asiakaspalveluumme. Järejstämme huonekalullesi noudon ja saat palautusohjeet. Asiakas vastaa palautuskulusta. Huonekaluja ei ole mahdollista palauttaa myymälään.

Kuinka pitkä vaihto-oikeus minulla on?
Sinulla on aina 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus.

Voinko vaihtaa tuotteeni myymälässä?
Kyllä, voit vaihtaa muut tuotteet, kuin kuin suuret huonekalut myymälässä näyttämällä verkkokaupan tilausvahvistusta, joka toimii samalla kuittinasi. Huomioithan, että tuolloin raha tuotteesta palautuu sinulle alkuperäisen maksutavan mukaisesti ja myymälästä tilalle vaihdettu tuote on maksettava normaalisti vaihdon yhteydessä kassalla. Huomioi myös, että rahat palautetaan vain samalle koritlle, jolla palauttamasi tuote on maksettu.

Huom! Vaihto-oikeus ei koske hygieniatuotteita, jos pakkaus on avattu (peitot, tyynyt & pussilakanat/lakanat/tyynyliinat).



Palautukset

Miten toimin, kun haluan palauttaa tuotteen?
Jos kadut ostostasi tai haluat palauttaa sen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu@hemtex.fi. Lähetämme sinulle palautuskupongin, lue lisää tästä. Postipakettien palautuskulu 6,95 € vähennetään sinulle hyvitettävästä summasta. Huomioithan, että jotkin huonekalut, kuten ulkotuolit voi palauttaa vain myymälään. Suuret huonekalut, jotka on toimitettu Collicaren toimesta voi palauttaa vain keskusvarastolle. Asiakas vastaa palautuskuluista, jotka lasketaan tapauskohtaisesti. Ole palautuksissa aina yhdeydessä asiakaspalveluumme ohjeiden saamiseksi.

Näin palautat myymälään:
Ota mukaan tuotteet, alkuperäispakkaukset ja ostoksen tilausvahvistus niin voit palauttaa tuotteet myymälään. Myymäläpalautus on aina ilmainen.

Voiko ALE-tuotteita palauttaa?
Kyllä voit palauttaa myös ALE-tuotteita. Niitä koskevat samat ehdot kuin normaalihintaisia tuotteita.

Miten/koska saan rahani takaisin maksamistani ja palauttamistani tuotteista?
Palautamme sinulle rahat 14 päivän sisällä laskien siitä hetkestä, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi. Palautamme rahat saman maksutavan mukaisesti, jolla maksoit tilauksesi.

Haluan palauttaa tuotteen, jonka olen maksanut Klarna laskulla, mitä teen laskulle?
Mikäli palautat tilauksesi 14 päivän sisällä, mitätöi Klarna laskusi. Mikäli palautat tuotteet niin että eräpäivä laskussasi on mennyt umpeen, tulee sinun maksaa lasku. Palautamme sinulle rahat, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi.

Huom! Palautusoikeus ei koske hygieniatuotteita, jos pakkaus on avattu (peitot, tyynyt & pussilakanat/lakanat/tyynyliinat).

Reklamaatiot

Saamani tuote on virheellinen tai rikki, miten toimin?
Jos tuote on ollut viallinen tai rikki jo asiakkaan saadessa sen, hyvittää Hemtex virheen lähettämällä tilalle uuden tuotteen tai vaihtoehtoisesti palauttamalla rahat asiakkaalle. Tällaisissa tilanteissa ota yhteyttä osoitteeseen asiakaspalvelu@hemtex.fi. Lähetämme sinulle valmiiksi maksetun palautuskupongin, lue lisää tästä.

Collicare toimittamissa suurissa huonekaluissa asiakas on velvollimen tarkistamaan lähetyksen kunnon sen vastaanottamisen yhteydessä ja reklamoitama heti Collicaren kuljettajalle havaitsemistaan vahingoista, jotta ne voidaan kirjata ylös. Sen jälkeen asiakkaan tulee olla yhdeysessä Hemtexin asiakaspalveluun.


Kauanko reklamaation käsittelyssä kestää?
Käsittelemme reklamaatioita päivittäin. Normaaliolosuhteissa kestää se muutaman arkipäivän. Takaamme, että hyvitämme tuotteen hinnan viimeistään 30 päivän päästä siitä, kun olemme vastaanottaneet reklamaation ja todenneet sen aiheelliseksi. Katso verkkokauppamme yleiset ehdot tästä.